lördag 26 september 2015

Maxigurumi

Virkad Elefant


Elefanten Moo, en Maxigurumi

Om det var svårt att säga Amigurumis så kommer då nästa att lära sig. Maxigurumis. Virkat i Hooked Ribbon XL. Beställde garn och beskrivning till elefanten Moo från Bautawitch. Kommer bli fler elefanter om jag får plats med dom. Men finns det hjärterum finns det säkert plats för en elefantrumpa att slå sig ner.

 
Kärlek på posten från Bautawitch

Två nystan Ribbon XL, virknål och beskrivning kom aviserades med ett pling i mobilen. Hämtades ut inom en halvtimme :).

Otroligt smidigt att virka i Ribbon XL, det bara virkas på och virkas på. Mönstret var också enkelt att följa och även om man inte är van så tror jag nog man klarar av att virka en elefant.

Jag virkade om elefanten en gång då det fattades väldigt mycket garn, tänkte jag virkat för löst men trots att jag nu tänkte på att virka hårt så fick jag inte ihop det så det var bara att ge sig ut på jakt efter mer. Som tur var fanns det samma färg hemma i min garnshop. Så i mitt fall så räckte det inte med två nystan.


Moo före montering

Jag stoppade Moo men tyckte att det lyste igenom för mycket, hittade ett par grå strumpbyxor som sett sina sista dagar. Lade stoppningen i dessa istället och inget varken läcker ut eller lyser igenom.

Elefantkram
Nu ska vi se om Moo vill ha en elefantkompis. Storasyster vill ha det i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar