torsdag 17 september 2015

Pallen i hallen

Kärlek vid första ögonkastet


Jag och Liten hoppade in på en second handbutik idag. Råkade ha vägarna förbi (vi åkte dit och ingen annanstans) och tänkte att vi kan ju kika in, när vi ändå är där, oartigt vore det väl annars. En kort visit, ingen avstickare alls, en drive through kan man säga.

Och nästan innanför dörren, (eller längst in i butiken uppför en smal trappa kånkades på Liten i bilbarnstol) stod den där. Pallen. Som jag inte ens visste att jag letade efter men som jag direkt visste att jag saknat. Inget märkvärdig alls men med en tjusig korsstygnsdyna. Det var kärlek vid första
ögonkastet. Men som en förståndig tös måste man ändå överväga sina köp.

Nackdelar med att köpa pallen: pappa Stark säger att  vi inte har plats, pappa Stark vill inte ha fler pallar.

Fördelar med att köpa pallen: Den skulle ju inte ta så stor plats och visst är det bra att ha en extra pall till gäster och när det kommer folk med trötta ben. Vi har vi inte så många pallar egentligen. Ett halvt dussin, och nåt som är halvt är inte så mycket. Dessutom hade jag ju ändå en hand över att bära med. (Vilket borde vara det bästa argumentet)

Nu har pallen hittat hem och gäster med trötta ben är hjärtligt välkomna.

Pallen i hallen
Underbart handarbete

Kom sen på att pappa Stark sagt att jag inte får köpa några stora saker, och jag säger att så länge det går in i bilen så kan det inte räknas som stort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar