fredag 4 december 2015

Virkade snöflingor

Julgranspynt DIY


Eget snöfall
Om det nu mot förmodan, peppar peppar, inte blir nån vit jul så får man göra lite vit jul själv. Virkar lite snöflingor och tänker bort regn och storm utanför. Garanterat evigt snöfall blir det om man hänger egna flingor i fönstret annars passar de nog superbra i granen också.

Jag hade Catania garn och virknål 2,5 till alla mina stjärnor och jag kan tänka mig att riktigt tunt garn ger en finare och mer tydlig effekt.

Från vänster till höger:

Första snöflingan hittade jag här, dock med en liten ändring på sista varvet då jag faktiskt inte fick plats med allt då jag har ett tjockare garn. Istället för 4st 3-luftmaskkedjor, har jag gjort 3st 4-luftmaskkedjor. Mellan varje udd på stjärnan har jag gjort en liten 3-luftmaskkedja som jag sedan fäst med en smygmaska i samma maska.

Andra snöflingan: Hittade jag på här på Swirls and Sprinkles.

Snöflinga tre och fyra hittade jag på makeitcoats.com. För att få tillgång till mönstren så registrerar man sig.

Fortsätter med snöflingorna och tänker snöiga tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar