onsdag 12 juli 2017

Målat loppisfynd i kalkfärg


Sprang på en butik som sålde Jeanne d´Arc vintage paint och köpte på mej en hel hög med provburkar i roliga färger. Har dock inte haft något projekt som passat tills nu då jag hittade det här gamla nattduksbordet som sett sina bästa dar.


Sängbord Före

När man målar med kalkfärg ska det räcka med ett eller max två lager och ingen förbehandling behövs. Det är bara att kladda på. Dock fick jag spackla och slipa lite innan. Färgen heter Dusty rose, helt underbar och är någonstans mellan smält jordbubbsglass och ljus pion. Det är allt jag har att säga om det.

Sängbord efter

Köper alltid på mej de beslag jag hittar på loppis och hade ett fint i antikmässing som passade som handen i handsken.


Dusty rose goes Sängbord

Nu hoppas jag att jag springer på lite mer projekt som klär i kalkfärg, har några färger till att testa. ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar