onsdag 16 augusti 2017

Love at first sight

Mer charm och kalkfärg.


Tror aldrig jag haft en sån bra loppissommar. Har hittat massa fina målarobjekt. Pappa Stark har hotat att porta mig från garaget om jag släpar in mer, men jag målar och säljer så han är egentligen ganska nöjd.  Denna byrå hittade jag inte bara en styck utav utan två. Har jag inte helt fel så är det inte två mindre byråer utan två större sängbord.


Byrå / Sängbord


Började måla med kalkfärg men såg när det torkat att det blött igenom och gulnat på vissa ställen, fick måla över ett lager med kvistlack. Hittar ingenstans att man kan måla kvistlack över målad yta men det funkar fint och nästa lager med färg blev det inga fläckar på.


❤Kalkfärg och Beslag❤

Man vill ju nästan dra ett ErnstCitat om dessa former och beslag men ni fattar ändå. Det är vackert och man önskar att alla möbler hade mässingsbeslag.


Mässingsbeslag

Kalkfärg Jeanne d'Arc Living


Kanterna slipades för rätta känslan och nu i efterhand så ångrar jag nästan att jag sålde dom då jag garanterat inte kommer hitta liknande igen. Men man kan ju aldrig vara helt säker så det är bara att ge sig ut att leta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar