torsdag 20 augusti 2015

Litens Filt

Och det första inlägget från mig. Det första är det största och lite nervöst faktiskt, allt som är nytt är  skrämmande, möjligtvis är det det därför det är så lugnande med second hand. Jag börjar bara, rakt av, så här med filten till Liten, Litens filt. Om bilder hamnat på fel plats, inte är knivskarpa och färgerna inte 100% korrekta så får man ha överseende med det. Det har jag.

En filt för hela dagen, en filt för vällingmagen. Valde helt garn efter färgerna så denna filt är virkad i Catania, virknål 3,5. Mormorsruta efter mormorsruta. Lapp på lapp men ingen söm stämmer inte här, jag sydde ihop filten med kaststygn och en enkel ram av stolpar runt om. Den fina rutan med blomman heter Waterlily och finns i boken: 200 Crochet blocks for blankets, throws and afghans av Jan Eaton. Där finns 199 rutor till att göra. En vacker dag har jag gjort det. 199 rutor till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar