måndag 24 augusti 2015

Tallrikshyllan

Blått är flott

Om man har mängder med porslin och vackra saker kan man välja på att sluta släpa hem mer (fynda, rädda från en osäker framtid) eller så gör man plats åt ännu mer. Jag väljer alternativ nummer två. Några av favoritsakerna bör dessutom visas upp och förgylla tillvaron för både familj och gäster.

Letade länge efter en tallrikshylla som skulle passa i storlek till min vägg men hittade ingen. Då fanns det återigen två alternativ. Strunta i tallrikshyllan eller bygga en egen. Jag valde alternativ nummer två, igen.

Det gick ganska smärtfritt att bygga en tallrikshylla: två bräder, en rundstav, färg, sandpapper och lite tålamod. Krävdes faktiskt bara ett mindre raseriutbrott då jag hivade in allt i garaget och la ner projektet. En kopp kaffe senare släpade jag ut allt igen. Allting ser ju enkelt ut när Martin eller Ernst eller vem det nu är sågar och borrar. Men jag har i och för sig inte sett dem lägga brädan mellan ett slagbord och en trappstege, balansera en gammal sticksåg med snett blad med ena handen samtidigt som de motar bort barnen med den andra, skulle dock bli mycket bättre TV.

Köpte en liten provburk svart väggfärg på Biltema som jag grundade med. Räckte ganska precis, sen blandade jag vanlig grundfärg med vatten i en burk sen var det bara att måla, torka, slipa, måla, torka, slipa, måla, torka, slipa.

penslarogarn.blogspot.com
Tallrikshyllan

penslarogarn.blogspot.com

penslarogarn.blogspot.com

penslarogarn.blogspot.com

penslarogarn.blogspot.com

penslarogarn.blogspot.com

penslarogarn.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar