fredag 30 december 2016

IKEA Kök Duktig DIY

Litens julklapp blev ett litet kök. Pimpat såklart, om någon påpekar att det är för mitt egen nöjes skull och att Liten struntar i om köket är vit/rosa/guld eller inte så kommer jag slå hela dövörat till.
Roligt var det i alla fall.

Kom över ett begagnat kök, vilket verkar vara hårdvaluta på begagnatmarknaden.

 
IKEA Duktig
 
Jag målade hela köket vitt och plastdelarna sprayfärgade jag i guld. För att få delarna att behålla guldfärgen så länge som möjligt och inte bli repiga, sprayade först med primer och sen guldspray. Avslutade med att spraya en matt lack över. Jag beställde alla sprayerna på HLStore.
 
Hade en provburk från Jeanne dÁrcs Vintage paint, dusty rose som jag målade luckan i, mattlackade även den. Köpte den svarta häftplasten på Panduro men tyckte det höll sådär. Lossnar det så får jag satsa på en lite tjockare plast.
 
 
Eget Cafe

Baksidan är tapetserad med en stuvbit från PIP Studio och ovandelen målad med griffelfärg från Panduro.


Kakfat DIY

De virkade kakorna läggs på fat. Här är kakfaten hoplimmade at ljusstakar och små brickor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar