torsdag 18 maj 2017

Virkade tallriksunderlägg

Vem vill smidigt gå och köpa tallriksunderlägg när man kan virka egna. Går ju hur snabbt som helst. Jag har gjort två av åtta och är säkert klar till jul. Helt onödigt för ingen kommer ju få sitta och slabba vid dom ändå men det blir fint när man dukar i alla fall 😉

Virkat tallriksunderlägg

Har använt mig av Drops ❤ U 7, köpte en hel påse med detta garn då de inte kostar mer än 11kr styck. Till varje underlägg gick det åt nästan 2 nystan med virknål 3,5. Mönstret är från Virrkpannans Ocean mandala fram till varv nummer 24. Jag slutade alltså efter varv 23.
Då hade jag 108 stolpgrupper med 3st i varje grupp.
Mitt varv 24: 7st mellan en stolpgrupp, hoppa över en stolpgrupp, 1fm i andra maskan på nästa stolpgrupp, hoppa över en stolpgrupp, 7st mellan nästa stolpgrupp. Fortsätt varvet ut, avsluta med en smygmaska. Det blir alltså 36 stolpgrupper med 7st i.

Virkat + loppis + nytt + gammalt = sant ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar