torsdag 10 september 2015

På kakfatet

Virkade kakor och lekstugedrömmar



Storasyster vill ha en lekstuga, jag kan också tänka mig en lekstuga till Storasyster och säkerligen vill Liten ha en lekstuga hon också. En lekstuga vi kan leka hushåll och kondis i. En som vi kan inreda (gömma undan) med loppisfynd. En slags mellanstation innan det når porslinsskåpet. Kanske en vit med spröjs och veranda. Lite snickarglädje och pelargoner. En med små trädgårdsmöbler, med små gardiner och liten kristallkrona. Har inte lagt ner så mycket tanke på det, det är ju Storasyster som vill ha en den :).

Men ska man leka kondis måste man ha kakor och på nätet finns det massor av mönster. Jag hittade mina på Järbos hemsida. Mönster hittar ni här, jag har använt mig av Järbo soft cotton och virknål 3.

Nu ska vi bara få pappa Stark att bygga en lekstuga att ha kakorna i.

Virkad dammsugare, brysselkex och ballerinakex
Dammsugare, Brysselkex och Ballerinakex

Virkad Rosa kondisbit
Rosa kondisbit


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar