tisdag 8 september 2015

Virkad mössa

Beanie by Me

Det är kallt, sa Storasyster! Vad bra, sa jag och undrade varför mössvirkningen inte redan var igång. 

Beanie by E


Snabbaste mössan med gratismönster från Panduro går att variera i oändlighet. Första blev en grå men skall naturligtvis pimpas upp litegrann. Mössan virkades i det rekommenderade garnet Molly från Järbo som går att köpa på Panduro, virkas med virknål 5



Pimpfärger valde Storasyster ut och det är blandat med Tilda och Catania.

 


Pimpet blev denna lilla fina blomma som finns hos BautaWitch, den går också fort att göra och är liten och enkel. Förutom en massa annat fint delar hon även med sig av sina mönster på små hjärtan och fjärilar vilket betyder att jag kan påbörja två mössor till. Hoppas det blir en kall vinter!


Gjorde några luftmaskekedjor som jag sydde fast på mössan innan jag sydde fast mina blommor. Storasyster blev nöjd och jag kan fortsätta med nästa.


Kan vara så att jag virkar för hårt, men jag går upp en storlek i detta mönstret och försöker tänka lösa maskor under tiden. Annars får Liten ta mössorna direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar