måndag 12 oktober 2015

Virkad filt

Ett påbörjat, halvfärdigt, ofärdigt, oklart-  projekt


Ett påbörjat projekt låter bättre än ett ofärdigt projekt eller halvfärdigt projekt. Men hur man än vrider och vänder på det, är det ju ändå ett projekt som inte är klart.

Hade lovat, lovat, lovat, lovat, lovat, lovat mig själv att göra klart ett påbörjat projekt emellan varje nytt, men det är ofta lättare lovat än gjort. Jag är väldigt bra på att förhandla med mig själv. Men nu har den stått där, burken med alla virkade blommor eller ringar eller vad man säger i snart ett år och tittat anklagande på mig.

Virkat på burk


Virkad blomma



Så eftersom man vill hålla sina löften är det bäst att sätta igång, man vill ju inte känna sig lurad. Blomman är en del av en ruta från boken: 200 Crochet blocks for blankets, throws and afghans av Jan Eaton. Fortsätter man ett par varv till så har man en fyrkantig sak istället. Jag har virkat i Tilda med virknål 3,5.


Två och Två

 



Virkar ihop blommorna med stolpar i grupper om 3. 3 stolpgrupper på varje sida, Börjar och avslutar med 3 luftmaskor på varje sida.



Joined together for life


Blommor på rad


Pågående projekt


När längderna är klara är det bara att sätta igång att virka ihop dem. Så detta är numera ett pågående halvfärdigt projekt och om jag kommit så långt får jag nog ta en paus och klura på hur  jag ska göra med kanterna. Det borde ju vara okej att börja med något nytt under tiden jag klurar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar