torsdag 27 augusti 2015

I Porslinsskåpet

Man kan aldrig ha för många kaffekoppar eller tekoppar eller assietter eller kakfat eller skålar. Porslinsskåpet är stort och man får ställa på hög när det kommer mer. Storasyster som älskar att duka  lägger ner mycket tid på att välja porslin, göra placeringskort och dekorera. Storebror äter för att överleva och struntar fullständigt i dukningen eller om det finns porslin över huvud taget. Ska testa att hälla filen direkt på bordet idag och se vad som händer. Pappa Stark håller god min men älskar väl inte att sitta och spreta med lillfingret för att få i sig kaffet och ibland ser jag svarta reklammuggar från jobbet i garaget!

Här kommer lite loppisfynd som samsas i porslinsskåpet.

tekoppar
Underbara koppar


tekopp
Tekoppen med stort T

Min underbara tekopp som jag hittade på loppis för 15 år sedan. Tända ljus och te gör hösten lite mysigare.

tekopp

12 år senare sprang jag på den här på loppis och äntligen kunde Pappa Stark också dricka te. Man kan inte stressa fram sånt här. Den saknade fat, men då kom dessa fina assietter till dubbel användning.

assietter


assiett


kakfat
Kakfat för små kakor


kakfat

2 kommentarer: