onsdag 26 augusti 2015

Spindlar & Döskallar

Döskallesjal

Om man virkar och ofta letar inspiration på nätet hamnar man säkerligen till slut på den fina virkbloggen Kungen och Majkis, där kan man hitta massor med inspiration och annat smått och gott. Jag fastnade direkt för den underbara döskallesjalen och har virkat min sjal i grått Tildagarn. En mycket utförlig döskallesjal-tutorial delar hon med sig av här.

penslarogarn.blogspot.se
Döskallesjal  

Spindelsjal

Vill jag också göra, originalmönstret är från Drops men Kungen och Majkis har även gjort en mer utförlig Spindelsjals-tutorial som du hittar här. Jag virkade min i Catania, virknål 3,5. Färgen Livar upp trötta måndagar, kalla dagar och mörka kvällar.

penslarogarn.blogspot.se
Spindelsjal



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar