onsdag 27 juli 2016

Målat loppisfynd igen - Vitrinskåp Shabby chic

Nött är sött

Alla har olika smak men varför i hela världen tapetserar man biljardbordsmatta i ett vitrinskåp??? Syns lite dåligt på bilden och jag dissekerade skåpet innan jag hann ta någon annan bild.( Som tur var gick det lätt att få bort.) Formen är fantastiskt och jag tänkte att med kärlek, färg och mattborttagning kommer skåpet bli underbart.


Före mattborttagning och kärlek
Jag slipade inget på skåpet före målningen då jag märkt att det lättare blöder igenom om man gör så. Har köpt en burk med kvistlack som ska stoppa just detta men behövde inte använda det. Ett par lager med penseln och ett par drag med sandpapper. Precis lika snabbt som i TV kommer efterbilderna.

Underbart slitet
Eftersom jag inte kan behålla allt jag hittar men ändå inte kan låta bli att fynda byter skåpet ägare i morgon. Mycket smart. Jag får loppisshoppa och måla utan dåligt samvete.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar