tisdag 9 augusti 2016

Målat loppisfynd - Nattduksbord shabby chic


Ett ganska vanligt (och tråkigt) nattduksbord i furu som man kan hitta på loppis både här och där får snabbt och enkelt ny kostym med färg och nya knoppar.

Nattduksbord Före målning
Jag hade turen att även hitta två porslinsknoppar på samma loppis. Även om jag slipar så använder jag två lager grundfärg och två lager täckfärg då jag tycker det är snyggt när den vita färgen täcker ordentligt där den ska täcka.



På insidan sitter en bit matchande stuvtapet. Som jag tipsat om innan kan man få eller köpa utgångna tapetböcker hos tapetaffären, kan användas till hur mycket som helst.

Pimpad insida

Skåpet har nu bytt ägare och jag har fått beställning på ett till, ännu en ursäkt till att gå på loppis. Stackars mej! =)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar