fredag 23 oktober 2015

Virkad snuttefilt

Ninis

 Storebror kom hem med boken Virka arigurumi: söta små glädjespridare av Mia Bengtsson som han lånat på bokbussen. Beställningen var en kanin. Helt plötsligt skulle boken tillbaka och jag var inte klar på långa vägar. Jag hade bara hunnit med huvud och armar. Vad göra med detta? Efter lite googlande hittade jag Carolines pyssel. Hon hade använt kaninhuvudet till en snuttefilt. Perfekt. Jag tog idén och mönstret från en virkad stjärnfilt som hon hittat på SaanisDesign

Jag virkade i Tildagarn och virknål 3,5. En liten stuvbit syddes till öronen. Eftersom det är en snuttefilt och jag inte ville ha virkade ögon så köpte jag säkerhetsögon för att de inte ska lossna.

Stjärnfilt



I vått och torrt


Liten vill gärna hålla i ett finger och är man snabb går det att byta ut fingret mot exempelvis ett kaninöra. Storebror gick med på att Liten fick kanindelarna men jag är fortfarande skyldig honom en kanin.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg du har!!!! Ser fram emot att följa Dig här :-) kram kram Ann Helen ( hon med saxen ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack, Ann Helen, vad kul. Jag är supernöjd och hälsar snart på igen. (hon med håret :)

    SvaraRadera
  3. Den är så fin lilla kaninen.
    Du är så duktig E.

    SvaraRadera